GUIDELINES FOR SERVICE BOOK -INTRODUCTION

 

   

Guidelines for Legacy Entry in e-Service Book on HRMS

videG.O.6000-F(Y)Dated05/11/2019

 

All legacy data pertaining to service matters of an employee as already recorded in the physical Service Book shall be entered in the e-Service Book on HRMS by the employee himself/herself through his/her eSE login (e-Service for Employees) functionality of the IFMS Portal from the particulars available in the authenticated copy of her/his Service Book.

 

The custodian of Service Book shall decide beforehand to provide the updated Service Book in any  of the three modes to the employees for making entries in the e-Service Book(A) Duplicate copy of the physical original Service Book, (B) Photocopy of original Service Book and (C) Scanned copy of original Service Book available in the eSE login.

 

There are eighteen parts in the e-Service Book where service related records are to be entered categorically. After making all the entries click on the link: Forward Service Book to Higher Authority to forward the e-Service Book to the Approver who will approve the legacy entries after verification with the updated physical Service Book. Approver of e-Service Book may send back the forwarded e- Service Book to you for any revision stating the reason(s) thereof for sending back the same. To view the reason(s) click on the link: View Remarks for Send Back (if any). This link will be visible only when it is sent back in the menu e-Service Book Entry/Edit.Please for ward the e-ServiceBook again after necessary corrections.

=================================================================================================================================

এইচআরএমএস-এর ই-সার্ভিস বুক-এ লিগ্যাসি এন্ট্রির জন্য নির্দেশিকা

videG.O.6000-F(Y) তারিখ05/11/2019

 

একজন কর্মচারীর পরিষেবা সংক্রান্ত সমস্ত উত্তরাধিকারী তথ্য যা ইতিমধ্যেই ভৌত পরিষেবা বইতে নথিভুক্ত করা হয়েছে এইচআরএমএস-এর ই-সার্ভিস বুক-এ কর্মী নিজেই তার ইএসই লগইন (কর্মচারীদের জন্য ই-সার্ভিস) কার্যকারিতার মাধ্যমে প্রবেশ করতে হবে। IFMS পোর্টাল তার/তার সার্ভিস বুকের প্রমাণীকৃত অনুলিপিতে উপলব্ধ বিবরণ থেকে।

 

ই-সার্ভিস বুক (A) প্রকৃত আসল পরিষেবা বইয়ের ডুপ্লিকেট কপি , (B) মূলের ফটোকপি করার জন্য পরিষেবা বইয়ের তত্ত্বাবধায়ক কর্মচারীদের তিনটি মোডের যে কোনও একটিতে আপডেট করা পরিষেবা বই সরবরাহ করার জন্য আগেই সিদ্ধান্ত নেবেন। সার্ভিস বুক এবং (সি) মূল সার্ভিস বুকের স্ক্যান কপি eSE লগইনে উপলব্ধ।

 

ই-সার্ভিস বুকের আঠারটি অংশ রয়েছে যেখানে পরিষেবা সম্পর্কিত রেকর্ডগুলি স্পষ্টভাবে লিখতে হবে। সমস্ত এন্ট্রি করার পরে লিঙ্কটিতে ক্লিক করুন: ই-সার্ভিস বুকটি অনুমোদনকারীর কাছে ফরোয়ার্ড করার জন্য উচ্চতর কর্তৃপক্ষের কাছে সার্ভিস বুক ফরওয়ার্ড করুন যিনি আপডেট করা ফিজিক্যাল সার্ভিস বুকের সাথে যাচাইয়ের পরে উত্তরাধিকার এন্ট্রিগুলি অনুমোদন করবেন। ই-সার্ভিস বুকের অনুমোদনকারী ফরোয়ার্ড করা ই-সার্ভিস বুকটি ফেরত পাঠানোর কারণ(গুলি) উল্লেখ করে যেকোনো সংশোধনের জন্য আপনাকে ফেরত পাঠাতে পারে। কারণ (গুলি) দেখতে লিঙ্কটিতে ক্লিক করুন: ফেরত পাঠানোর জন্য মন্তব্য দেখুন (যদি থাকে)। এই লিঙ্কটি তখনই দৃশ্যমান হবে যখন এটি মেনুতে ফেরত পাঠানো হবে ই-সার্ভিস বুক এন্ট্রি/সম্পাদনা। প্রয়োজনীয় সংশোধনের পরে ই-সার্ভিসবুক আবার ওয়ার্ডের জন্য অনুগ্রহ করে।

 

 

 ©kamaleshforeducation.in(2023)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!